A Játékszínben elkezdődtek az Életrevalók próbái
A Játékszínben elkezdődtek az Életrevalók próbái...
Boba festőművész tárlata a Madách Színház Tolnay Szalonjában
Boba festőművész tárlata a Madách Színház Tolnay Szal...

Program


Bécsi barokk muzsika Wernertől Contiig – A Haydneum koncertje – Klasszikusok a Lovardában

Bécsi barokk muzsika Wernertől Contiig – A Haydneum koncertje – Klasszikusok a Lovardában

Klasszikusok a Lovardában sorozatunk következő koncertjén a barokk zene világában merülünk el Bécs mestereinek kíséretében, a Budavári Palotanegyed elegáns környezetében.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: november 20. szerda, 19:00

Vivaldi művészete egyházi szolgálatban bontakozott ki, ahogy Gregor Joseph Werner zenei pályáját is a bécsi Stephansdomban eltöltött évek alapozták meg, de még a Habsburg-udvar népszerű operaszerzője, Francesco Bartolomeo Conti is számos liturgikus művet szerzett. Hazánk jól ismert régizenei együttesei, az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus kiváló szólisták közreműködésével, Vashegyi György vezényletével e 17–18. századi komponisták egyházzenei különlegességeiből adnak ízelítőt.

J. G. Werner Mária-antifónái az Esterházy hercegek szolgálatában íródtak az 1750-es években. A Salve Reginához hasonló hagyományos, gyakran szigorú ellenpontos szerkesztésű zsoltárokat Werner játékos imitációi, invenciózus stílusa lágyítják. Ahogyan Werner műveit méltatlanul feledte sokáig az utókor, úgy Vivaldit is csak a 20. század elején fedezték fel újra. A 12 tételes Glóriát, amely azóta a koncertpódiumok repertoárdarabjává vált, Vivaldi 1713 és 1719 között az Ospedale della Pietà növendékeinek komponálhatta liturgikus használatra. A komponista a szöveg fordulatai szerint tételekre tagolt művet egyszerű motívumokból mesterien építi fel és érzékletesen zenésíti meg. Kortársuk, a bécsi udvarban működő Conti szakrális műveiben főként drámai érzéke érvényesül. Az 1715-ös Missa Sancti Pauli – amely több mint 150 éven át a bécsi Schottenkirche repertoárdarabjának számított – disszonanciáival, váratlan harmóniaváltásaival vitathatatlanul műfaja kiemelkedő opusának tekinthető.

Műsor:

Gregor Joseph WERNER (1693–1766): 

Salve Regina in d (Ms. mus. III. 113) 

Offertorium in stylo madrigali pro Cana Domini (Ms. mus. III. 60) 

Antonio VIVALDI (1678–1741):

Gloria in D, RV 589 

-szünet-

Francesco Bartolomeo CONTI (1681–1732):

Missa Sancti Pauli 

 

Közreműködik:

Szutrély Katalin, Pintér Ágnes – szoprán

Thurnay Viola – alt

Megyesi Zoltán – tenor

Melkovics Zoltán, Borka Ákos – basszus

Purcell Kórus, Orfeo Zenekar

Vezényel: Vashegyi György

 

Ajánlatunk


A vígjáték egy izgalmas, kalandos utazáson keresztül, rengeteg humorral világít rá a középkorú nők és a változó kor kikerülhetetlen nehézségeire. Megmutatja, hogy mi nők képesek vagyunk megbirkózni ezekkel a kihívásokkal - ám minden könnyebben megy öniróniával, sok nevetéssel, különösen akkor ha számíthatunk a férfiak támogatására.

Mozart utolsó operája, E. Schikaneder szövegét alapul véve, szimbólumokkal mélyen átjárt, misztikus mű a szerelem mélységéről és egyszerűségéről, az élet próbatételeiről és örömeiről, a bölcs gondoskodásról és a romboló ragaszkodásról, a felnőtté válás értékéről és a gyermeknek megmaradás szépségéről.

A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat.

Ajánló


Carl Orff CARMINA BURANA Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar, angol és eredeti felirattal

Woody Allen a rá jellemző emberismerettel és sziporkázó humorral tárja elénk az emberi kicsinység és nagyság egész tárházát. Nagy büszkeség,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





impresszum - kapcsolat | Adatvédelmi tájékoztató