Kamarazene a nappaliban - A Risoluto Kvartett és Asbót Kristóf előadása
Mitől válik alkalmassá egy lakás kamarazenélésre? Kell-e valamilyen „eszközökkel” rendelkeznie, és milyen zenészek kellenek hozzá?
Mitől válik alkalmassá egy lakás kamarazenélésre? Kell-e valamilyen „eszközökkel” rendelkeznie, és milyen zenészek kellenek hozzá?
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: október 30. szerda, 19:00
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei által alapított Risoluto Kvartett, valamint Asbót Kristóf belsőépítész közös, koncerttel egybekötött előadása. Ennek megfelelően a Hírös Agóra KultKaszinóban megidézzük, a múlt század közepének polgári létformáját, felidézzük a korabeli otthoni együtt-muzsikálás meghitt, bensőséges környezetét. Az est ötletét Végh Sándor világhírű hegedűművész, karmester és kamaramuzsikus emléke adta, aki még zeneakadémista korában, tanárai ajánlására vett részt lakáskoncerteken, többek között az orvosokból alakult, később „Orvos-vonósnégyes” néven ismertté vált formációt kiegészítve.
Asbót Kristóf – akinek édesapja tagja volt az orvosvonósnégyesnek – részben személyes gyermekkori élményeiből merítkezik előadásában, és a huszadik századi belsőépítészet történetén keresztül mutatja be a korszakra jellemző otthonzenélés világát, hangulatát. A koncerten elhangzó művek – Bartók Béla hegedűduóra komponált miniatúrái, valamint a vonósnégyes-irodalom két igazi klasszikusa – úgyszintén Végh Sándorra emlékeztetnek, aki előszeretettel szólaltatta meg ezen darabok mindegyikét.
A Risoluto Kvartett – melynek tagjai Iván Tímea hegedűművész (Budapesti Fesztiválzenekar), Molnár Noémi hegedűművész (Budapesti Fesztiválzenekar), Juhász Barna brácsaművész (Budapesti Fesztiválzenekar ) és Banda Pál (London) csellóművész – tagjai különböző formációkban több éves közös zenekari és kamarazenei múltra tekintenek vissza. Iván Tímea, az együttes elsőhegedűse Végh Sándornál végezte posztgraduális tanulmányait, a Mozarteumban, aztán a tanársegédje volt ugyanott – a világhírű Camerata szólamvezetőjeként és esetenként koncertmestereként, illetve szólistájaként is fellépett Végh vezénylete alatt. Végh Sándor zeneszerzést Kodály Zoltánnál tanult.
Asbót Kristóf belsőépítész, díszlettervező, televíziós rendező, egyetemi oktató. 2019 óta a FUGA Budapesti Építészeti Központ produkciós vezetője.
A vígjáték egy izgalmas, kalandos utazáson keresztül, rengeteg humorral világít rá a középkorú nők és a változó kor kikerülhetetlen nehézségeire. Megmutatja, hogy mi nők képesek vagyunk megbirkózni ezekkel a kihívásokkal - ám minden könnyebben megy öniróniával, sok nevetéssel, különösen akkor ha számíthatunk a férfiak támogatására.
Molnár Ferenc vígjátéka egy furcsa szerelmi négyszög története ironikus, szívfacsaró mese.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai…
Dumaszínház est
Shaw fanyar-szellemes példázata a férfi és a nő örök párviadaláról, Lerner és Loewe csodálatos dalaival az egyik legnépszerűbb musical. A…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!