
Somlai Petra fortepianoestje
R. SCHUMANN:
Waldszenen, op. 82
Kinderszenen, op. 15
—
L. van BEETHOVEN:
IV. G-dúr zongoraverseny, op. 58
több
R. SCHUMANN:
Waldszenen, op. 82
Kinderszenen, op. 15
—
L. van BEETHOVEN:
IV. G-dúr zongoraverseny, op. 58
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. április 25. péntek, 19:00
Somlai Petra – fortepiano
Ensemble Variable:
Paulik László – hegedű
Revóczky Ottília – hegedű
Szabó Réka – brácsa
Maróth Bálint – cselló
Szomor Dániel – nagybőgő
Somlai Petra – fortepiano
Somlai Petra előbb a budapesti Zeneakadémián végezte tanulmányait, majd Londonban és Amszterdamban tökéletesítette tudását, többek közt Bart van Oort növendékeként. Junior Prima Díjas, több nemzetközi versenyen szerepelt sikerrel. Hollandiában él, 2015 óta a Hágai Királyi Zeneakadémia professzora. A Haydneum zeneakadémiai fortepiano-bérletének hangversenyén izgalmas zenetörténeti játékra invitálja hallgatóit, műsorában egy Beethoven-versenyművet, és Schumann jeleneteit állítva szembe egymással.
Ludwig van Beethoven (1770–1827) és Robert Schumann (1810–1856): négy évtized és egy világ választja el őket egymástól, mondhatnánk. Mindazonáltal sok tulajdonság össze is kapcsolja a két nagy zeneszerzőt – talán több is, mint amennyi éket ver közéjük. Mindketten szenvedélyes önkifejezők, mindketten nagy formátumú zongoraművészként (is) kezdték pályájukat, de egy sorscsapás (Beethovent a fokozatos hallásvesztés, Schumannt kezének sérülése) mindkettőjüket eltérítette a hangszeres előadóművészi pályáról, hogy annál nagyobb odaadással forduljanak a zeneszerzés felé. Mindkét szerző az Új elkötelezettje, mindkettő kísérletező alkat, és a zongorazene mindkettőjük számára e kísérletezés legszemélyesebb közege, a vallomásos megszólalásmód területe. Beethoven most elhangzó versenyműve a romantikus kifejezésmódot előlegezi, az első részben hozzájuk csatlakozó két schumanni „jelenetsor”, a Kinderszenen(Gyermekjelenetek) és a Waldszenen (Erdei jelenetek) pedig egyrészt a kisformák területére kalauzol (ezt a világot bagatelljeiben Beethoven is szívesen bebarangolta), másrészt az ábrázoló szellemű komponálásmód, a „láttató zene” lehetőségeit fedezi fel.
Székely Csaba legfrissebb történelmi szatírája sok humorral beszél a különböző identitások sokszor értelmetlen, érthetetlen harcáról. Arról, hogy hogyan címkézzük fel a másikat, hogyan összegződik az emberek közti személyes ellenszenv és a fentről irányított gyűlöletkeltés. Hogy milyen az, amikor a hatalom dönt arról, hogy ki lehet egy társadalom teljes értékű tagja, és kit kell kivetni magunk közül. És arról, hogy hogyan kérdőjeleződik meg az alapvetés, hogy az ember az ember. Még ha a saját szomszédainkról is van szó.
A Szent István Bazilika műemlék Angster-orgonája kizárólag a pénteki esti orgonakoncerteken szólal meg. A változatos program gazdag zenei éléményeket kínál,…
Budavári Palotakoncert 2025 – Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország Idén 11. alkalommal, augusztus 1-én és 2-án ismét megrendezésre kerül a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!