UH Fest: Billy Bultheel & Alexander Iezzi / 33 / Stian Westerhus & Maja S.K. Ratjke
ZENE
English friendly
ZENE
English friendly
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. október 12. szombat, 19:00
33 (DE/NL/US)
A 33 projekt Alexander Iezzi kísérleti zenész, képzőművész és performer, illetve Billy Bultheel zeneszerző együttműködéséből született Berlinben, két éve megjelent bemutatkozó lemezüket (33-69) a c.a.n.v.a.s. adta ki, és a róla szóló kritikai diskurzusban pedig egyszerre jelennek meg az „elektroakusztikus techno” és a barokk opera, a múlt század '20-as éveinek baljós kabaréja és a 21. század hedonisztikus Berghainja, az érzékenység és brutalizmus ellentétpárok. A 33-69 vérbeli kísérleti popzene, installáció és performansz, 2023-as fellépésük a Rewire fesztivál legerőteljesebb fellépése volt sokak szerint. Budapestre háromtagú felállásban jönnek, színpadra lép velük a lemezükön is közreműködő Ivan Cheng énekes is.
Stian Westerhus & Maja S.K. Ratkje: Die Elektrische Oper (NO)
Stian Westerhus és Maja Ratkje a kortárs norvég kísérleti zene és szabad jazz fontos, az ezredforduló óta aktív alakjai. Westerhus elsősorban gitárosként ismert multiinstrumentalista, aki szólóanyagain és különféle kollaborációin keresztül a jazztől az avantgárd rockon át a zajzenéig nagy utat járt be, zenésztársai és projektjei között olyan nevekkel, mint Lasse Marhaug, Nils Petter Molvaer, a Jaga Jazzist, a Puma, vagy az Ulver, illetve nem utolsósorban Maja S.K. Ratkje énekes és zeneszerző, aki a hangköltészet, az elektronika és improvizációs színtér felől érkezik, érintve az operát, a színházat és a zenekari műveket, lemezeit a Rune Grammofon, az Important Rercords és a Tzadik adta ki többek között.
Kettejük akusztikus, a hagyományos dalformában és kamarazenében kibontakozó együttműködése sem újkeletű, most Budapesten azonban a lenyűgözően erőteljes és határfeszegető Die Elektrische Oper című konceptuális „operájukat” adják elő, Westerhus analóg és apokaliptikus elektronikán, Ratkje velőig hatoló hangjával és elektronikus effektekkel.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember. Egy musical az emberi sors dallamairól, amiben az élet nem egyértelmű: sokszor menekülnénk, mégis keresünk. Néha megpihennénk, de hajtunk tovább. Megmutatnánk magunkat, de játszanunk kell. Rajongásig szeretünk és kifulladásig élünk. Ez a kettősség végigkísérte Eva Perón életét, ahogyan a megtagadott gyerekből milliók által elismert és szeretett first lady vált belőle, és mindez a róla készült musicalben is kirajzolódik, amit ezúttal színházunk deszkáin láthat a győri közönség.
Mi jut eszünkbe, ha azt a szókapcsolatot halljuk: magyar dal? Azonnal beindul a fejünkben a lemezjátszó? Máris dúdoljuk valamelyik kedvencünket? Amit hallunk, merőben más, mint egy cseh, lengyel, angol vagy amerikai dal?
Sokan még ma is a cigányzenéből ismerik a cimbalmot. Nem alaptalanul, hiszen Csík Benedek is e hangszer virtuóz képviselője, aki tizennégy évesen már a Carnegie Hallban játszott.
A 60 perces angol nyelvű túrák mindennap háromszor (13:30, 15:00, 16:30) indulnak. Időszakosan olasz, francia, spanyol, német és magyar nyelvű…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!